اجرای آسفالت پارکینگ

اجرای کلیه خدمات راهسازی ، خاکبرداری ، گودبرداری ، آسفالت کاری در سراسر کشور

اجرای آسفالت پارکینگ

اجرای آسفالت پارکینگ

 نکات طلایی اجرای آسفالت پارکینگ

مهمترین بخش هر ساختمان پارکینگ آن است چرا که از کارمندان و ساکنان گرفته تا مهمانان و مشتری های آن ساختمان همه و همه در اولین جایی که تردد خواهند کرد همان پارکینگ است .روسازی پارکینگ یکی از مهمترین مسائلی است که در هنگام ساخت حتما باید در مورد آن تمهیداتی صورت پذیرد . هدف ما از این مقاله روسازی پارکینگ و نکات طلایی اجرای آسفالت پارکینگ است . در ادامه خواهید خواند:

  • تعریف پارکینگ
  • درباره اینکه در پارکینگ طبقاتی و پارکینگ های دیگر از کدام روش روسازی استفاده می کنیم ؟
  • اینکه در پارکینگ ها چه نوع آسفالتی مورد استفاده قرار میگیرد ؟
  • مزیت و مزایای هر یک از روش های روسازی پارکینگ
  • شیب پارکینگ
  • تمهیدات پیش بینی شده جهت جلوگیری از آب گرفتگی پارکینگ 
  • قیمت اجرای آسفالت در پارکینگ 
  • سخن پایانی

تعریف پارکینگ

به اولین بخش مسیر تردد از یک ساختمان و یا مجتمع که همه از ساکنین و کارمندان گرفته تا مهمانان و مشتریان د پارکینگ میگویند و به عبارتی پارکینگ یک راه عبور و مرور است بنابراین لازم است که محیطی آرام و ایمن داشته باشد.

انواع پارکینگ

پارکینگ ها در انواع متنوع هستند : پارک موازی، پارکینگ عمودی، و پارک زاویه ای . اینها پیکربندی های خود پارک هستند که در آن راننده وسیله نقلیه می تواند به طور مستقل به پارکینگ دسترسی داشته باشد.

اجرای آسفالت پارکینگ

اجرای آسفالت پارکینگ

همانطور که در مقدمه اشاره شد فضای پارکینگ تجاری و بیمارستان ها طوری طراحی شده است که بیشترین حجم وسایل نقلیه را در خود جای دهد .

با توجه به حجم بالای بازدید کنندگان و مشتریان فضای شما ، پارکینگ خود را طراحی کنید حال ممکن است با توجه به نیازتان پارکینگ یک طبقه باشد و یا پارکینگ طبقاتی ! اما آن چه اهمیت دارد این است که شما باید جهت جلوگیری از هر گونه حادثه ای کف پارکینگ را سنگ فرش و یا آسفالت نمایید این بستکی به نوع فضای شما دارد!

شما باید قادر باشید که با توجه به میزان تردد خودروها و وسایل نقلیه ای که روزانه در پارکینگ مجتمع هزینه هایی که در تعمیر و نگهداری پارکینگ را پیش بینی نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید حتی بهترین پارکینگ ها با بهترین نوع سنگ فرش و یا آسفالت در زمانی مشخص نیاز به تعمیر دارند و این مسئله بسیار مهم است که در کف سازی پارکینگ از چه چیزی استفاده می کنید آسفالت و یا سنگ فرش!؟ بنابراین بهتر است پیش از روسازی پارکینگ از شرکت های معتبر درباره اجرای آسفالت پارکینگ و یا اجرای سنگ فرش مشاوره بگیرید .

متخصصان شرکت جهان نما هر یک مراحل ساخت و نگهداری پارکینگ تجاری را با مهارت بسیار بالا انجام میدهند پس وقت را تلف کنید با ما تماس بگیرید و از هدر رفتن بخش اعظمی از سرمایه تان جلوگیری کنید.

اندازه پارکینگ

اندازه پارکینگ و تناسب آن با تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است شما اگر صاحب یک هتل هستید با توجه به تعداد اتاق های هتل و همچنین تعداد میزهایی که در رستوران قرار دادید باید فضا برای پارک کردن اتومبیل ها در نظر بگیرید .

زوایای فضای پارک

زوایایی که در آن جایگاه های پارک شما با راهروهای رانندگی در یک راستا قرار می گیرند تا حد زیادی به هدف شما بستگی دارد.

زوایای 45 تا 60 درجه برای یک پارکینگ با گردش مالی بالا، مانند پارکینگ فروشگاه های رفاه، ایده آل هستند. پارکینگ با زاویه 90 درجه سخت ترین مکان برای پارک کردن است، بنابراین آنها اغلب برای پارکینگ شبانه یا کارمندان رزرو می شوند.

با نگاه کردن به هدفی که کسب و کار و پارکینگ شما برای آن طراحی می شود، ایده بهتری خواهید داشت که به کدام دستورالعمل های طراحی پارکینگ باید بیشترین توجه را داشته باشید.

نحوه عملیات و اجرای آسفالت پارکینگ

قبلا با روش های آسفالتکاری و مراحل هفتگانه آن آشنا شدید .یکی از روش های مورد استفاده در روسازی پارکینگ، اجرای آسفالت است که در اکثر پارکینگ ها اجرا میشود. اجرای آسفالت پارکینگ همانند اجرای آسفالت جاده است با یک تفاوت که بسته به نوع فضای بسته پارکینگ باید با تمهیداتی ویژه صورت پذیرد ما در شرکت بزرگ جهان نما شما را با نحوه اجرای آسفالت و سنگ فرش پارکینگ های طبقاتی ویک طبقه آشنا خواهیم ساخت.

 آسفالت پارکینگ باید دارای زهکشی مناسب باشد تا از آسیب و ورود آب به داخل آن جلوگیری شود. سطح را با گریدر تراز کنید و از شیب مناسب آن اطمینان حاصل کنید. سپس زیرپایه روسازی را آماده کنید تا پایه ای پایدار برای روسازی آسفالت فراهم شود . این لایه حاوی شن، مواد بازیافتی و سنگدانه های خرد شده است

مراحل اجرای روسازی پارکینگ

 

A- آسفالت کاری پارکینگ یا سنگ فرش

هرگز ایده خوبی نیست روی سنگ فرش موجود آسفالت کنید زیرا برای استفاده طولانی مدت از پارکینگ نیاز به یک پایه محکم دارید .این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که روی سنگ فرش ترک ها و شکاف های ریز  و درشتی قرار دارد مه در دراز مدت آسیب زیادی به سطح پارکینگ وارد میاورد بنابراین باید کف را به خوبی از عوامل مخرب آتی پاکسازی نمایید حتی بهترین نوع آسفالت دنیا هم که باشد با کف سازی نادرست در عرض دو سال کاملا تخریب میشود و تمام سرمایه شما را خراب میکند.

چرا سنگ فرش در پارکینگ ایده خوبی نیست ؟

اجرای سنگ فرش در پارکینگ ایده جالبی نیست زیرا عوامل تخریب کننده در سنگ فرش بیش از اجرای آسفالت پارکینگ است .

1-کربناسیون

هیدروکسید کلسیم یکی از اجزای کلیدی در بتن سازی است و قرن ها برای اهداف ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است . دی اکسید کربن موجود در هوا به طور طبیعی با هیدروکسید کلسیم واکنش نشان میدهد و این فرایند منجر به تشکیل کربنات کلسیم میشود که به مرور زمان سبب خوردگی سازه های بتنی میشود. البته میتوان برای جلوگیری از نفوذ دی اکسید کربن و سایر آلاینده های محیطی از پوشش ضد کربنات روی سطح بتن استفاده کرد که البته هزینه هارا تا جد زیادی افزایش می دهد.

2-آسیب نمک

نمک پاشیدن روی سطوح یکی از مواردی است که در فصول سرد سال انجام میشود این امر به منظور پاک سازی برف و یخ از سطح جاده ها و دیگر سطوح انجام می پذیرد باید بگوییم این امر آسیبی به سطح بتنی وارد نمیکند اما بعضی از نمک ها میتوانند از عوامل مخرب سطح بتنی باشند.

3-سولفات

سولفات یکی از مخرب ترین عوامل خارجی سطوح است که به کاهش مقاومت بتن کمک میکند . سولفات با عناصر موجود در بتن واکنش نشان میدهد و منجر به تشکیل گچ میشود و این امر به استحکام بتن آسیب وارد می کند متاسفانه گاهی آن قدر این مسئله پیشرفت میکند که تمام سطح بتن را از بین میبرد.

4- شست و شو

آب بزرگترین دشمن بتن است هنگامی که آب روی سطح بتن در جریان است مواد معدنی روی آن را از بین میبرد و آب از بین درزها و شکاف ها وارد و منجر به تخلخل سطح بتن میشود و این امر آن قدر ادامه پیدا میکند که منجر به خرد شدن بتن و از بین رفتن آن میشود. شست و شو اثرات مخربی روی سطح پارکینگ سیمانی دارد اگر طی چند سال این امر را ادامه دهیم مسیر عبور آب از سطح پارکینگ با چشم غیر مسلح هم دیده خواهد شد.

سنگ فرش در روسازی پارکینگ ایده جالبی نیست زیرا استهلاک سنگ فرش به نسبت آسفالت بسیار بالا است .گوشه ها به طور کامل پر نمی شود و از طرفی با گرما و سرما زودتر ترک بر میدارد  بنابراین بهترین شیوه برای کف ، اجرای آسفالت پارکینگ است .

B- پایه محکم در آسفالت پارکینگ

مهمترین قسمت در روسازی و اجرای آسفالت پارکینگ ، پایه شنی و قوی است که وزن وسایل نقلیه را تحمل کند وبه مرور زمان ترک نخورد . این قسمت یکی از حیاتی ترین قسمت هاست زیرا هم به روسازی آسفالت آسیب میزند و هم به خودروهای شما.

*همانطور که اشاره شد پایه شنی در اجرای آسفالت پارکینگ اهمیت زیادی دارد بنابراین شرکت اجرای آسفالت پارکینگ باید قادر باشد تا مقدار فوندانسیون شنی را با فضای پارکینگ  هماهنگ سازد و در این امر کوتاهی نکند .

 

C- زهکشی مناسب

شاید اگر بگوییم عوامل تخریب آسفالت را نام ببرید همه از سنگینی و بار خودروها و گذران زمان نام ببرند ولی یکی از عوامل تخریب آسفالت پارکینگ زهکشی نامناسب است  آب مهمترین عامل تخریب است و هنگام ساخت پارکینگ باید به زه کشی پارکینگ توجه کرد و آن را از قلم نینداخت.

در صورت زهکشی نامناسب پارکینگ آب از طریق شکاف های کوچک آسفالت نفوذ میکند و در طول زمستان یخ میزند و منحر به شکستن روسازی و حتی پایه های زیرین پارکینگ میشود بنابراین با انجام زهکشی مناسب میتوان مسیر جریان آب را تغییر داد تا از پارکینگ در برابر عوامل مخرب محافظت نماید.

ضخامت روسازی

پارکینگ شما به تعداد و وزن خودروهایی که وارد پارکینگ میشوند بستگی دارد بنابراین ضخامت در اجرای آسفالت پارکینگ  با یکدیکر متفاوت است به طور مثال اگر پارکینگ مخصوص کامیونت و اتوبوس را احداث میکنید ضخامت به مراتب چندین برابر ضخامت آسفالت پارکینگ ماشین های سواری است .

D- اهمیت به جزئیات 

یک شرکت راهسازی در اجرای آسفالت پارکینگ باید قادر باشد تا تمامی ابزارهای لازم جهت روسازی و اجرای صحیح ساخت پارکینگ را به کار برد .ابزارهایی نظیر غلتک های دستی ، تراکم کننده های صفحه ، چنگک آسفالتی اینها همه ابزار آلاتی هستند که شاید از نگاه اول کم اهمیت جلوه کنند اما در بالا بردن تراکم آسفالت نقش ویژه ای خواهد داشت.

اهداف شرکت راهسازی در ساخت پارکینگ

هنگام ساخت پارکینگ باید به تمامی نکات ریز و درشت اهمیت داد و یک شرکت راهسازی در ساخت پارکینگ به خصوص پارکینگ های طبقاتی باید قادر باشد تا کلیه ضوابط را در ساخت پارکینگ بدون نقص به کار برد بنابراین انتخاب شرکت راهسازی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است .

*هنگام بازسازی فضای پارکینگ سطح زیرین را به طور کامل بردارید و یک لایه جدید قرار دهید و از استحکام لایه حدید کاملا مطمئن شوید .

*تعداد فضای پارکینگ را از قبل مشخص کنید و اینکه مقدار فضایی که برای پارک یک خودرو در نظر می گیرید را نیز با دقت اندازه گیری نمایید اتومبیل ها باید فضای کافی برای خروج و ورود داشته باشند.

*در هنگام بازسازی پارکینگ به یاد داشته باشید که فقط فضا دارای اهمیت نیست بلکه نشانه های بصری نیز برای راهنمایی رانندگان الزامی است .ار نشانه های بصری میتوان به انواع تابلو ها اشاره داشت .

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

همانطور که اشاره شد نصب علائم قانونی در پارکینگ ها به حفاظت از جان و مال افراد می انجامد علائم هشدار دهنده مثل ایست ، محل عبور عابران ، علائم هشدار دهنده رزرو همه و همه به منظور بالا بردن سطح ایمنی پارکینگ است بنابراین لازم است علائم هشدار دهنده را طوری نصب کنید که برای کلیه افراد قابل رویت باشد .تابلوها باید دارای رنگ های مشخص باشد .همچنین لازم است اندازه و ابعاد هر پارکینگ کاملا خط کشی شده باشد تا کوچکترین برخوردی صورت نگیرد در طراحی اولیه پارکینگ هر چه بیشتر به علائم و هشدارها توجه کنید به مراتب از برخوردهای بعدی جلوگیری کرده اید.

اجرای آسفالت پارکینگ

اجرای آسفالت پارکینگ

رمپ های دسترسی

در طراحی پارکینگ باید اقدامات ایمنی مناسب صورت پذیرد دسترسی عابران پیاده و معلولان را در طراحی پارکینگ از قلم نیندازید رمپ های دسترسی را طوری طراحی کنید که امکان دسترسی راهروهای مشترک و همچنین پیاده رو ها فراهم باشد.

طراحی روشنایی

نور یکی دیگر از اقدامات اساسی در ساخت پارکینگ است رانندگان و عابرین باید از دید کافی برخوردار باشند از تابش نور های خیره کننده و همچنین نورهای کم باید اجتناب نمود. میان نور از اهمیت بالایی برخوردار است در پارکینگ های پرتردد از نورهای سنگین تری استفاده کنید تا در پارکینگ های کم تردد.در استفاده از نور و زاویه قرار دادن آن نیز نهایت دقت را مبذول دارید تا از تداخل جلوگیری به عمل آید .

نحوه مراقبت از پارکینگ

ساخت درست و استاندارد پارکینگ اولین راه بالابردن عمر آن است اما نحوه مراقبت از پارکینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است . نحوه مراقبت از  آسفالت پارکینگ :

  • مرتب به آسفالت کف پارکینگ سرکشی کنید و مطمئن شوید که  از هر گونه تغییر رنگ و شکافی مبرا است .تغییر رنگ بسیار مهم است ریختن روغن روی سطح نیز به مرور زمان در خرابی کف نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. شکاف ها و ترک های ریز در سال ها پس از اجرای آسفالت پارکینگ نشانه خوبی نیست حتی کوچکترین شکاف را جدی بگیرید زیرا شکاف ها به مرور زمان بزرگ و بزرگتر می شود و منجر به خرابی آسفالت پارکینگ میشود. در صورت رویت هر شکافی هر چند کوچک به شرکت اجرای آسفالت پارکینگ خود اطلاع دهید تا در صدد حل مشکل برایند.
  • فرو رفتگی های کوچک نشانه خوبی نیست فرورفتگی ها به مرور زمان در اثر تردد خودروها به وجود میاید و  این امر با گذشت زمان به نشست سطح پارکینگ می انجامد.

برای حفظ محیط زیست تلاش کنید

وقتی قرار است یک پارکینگ جدید ساخته شود و یا قصد بازسازی پارکینگ را دارید بهتر است از روش هایی به منظور حفظ محیط زیست استفاده نمایید به همین منظور  بهتر است از مصالح سنگفرش که قبلا استفاده شده  در آسفالت پارکینگ استفاده نمایید .

در واقع آسفالت یکی از بازیافتی ترین مواد در جهان است و شما میتوانید از مصالحی که در بازسازی و تعمیر پارکینگ قبلیتان به صورت نخاله مانده است.

قیمت اجرای آسفالت در پارکینگ 

اجرای آسفالت پارکینگ و قیمت گذاری آن پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان صورت میپذیرد لذا لازم است کارشناسان به صورت حضوری در محل پروژه حاضر شوند تا با دقت بالاترین هزینه خدمات را ارزیابی نمایند.

معرفی شرکت اجرای آسفالت پارکینگ

شرکت راهسازی جهان نما دارای 35 سال تجربه کاری در زمینه کلیه خدمات راهسازی ، احداث جاده، اجداث پارکینگ ، محوطه سازی و جدول کاری و…در خدمت شماست .تیم ما به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما هموطنان گرامی است .

آمادگی انعقاد قرارداد با کلیه نهاد ها و سازمان ها میباشیم.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید

اینستاگرام ما
تماس مستقیم
09124707416